10 τροφές προς αποφυγή

 

mother-and-daughter-smiling

 

Το φαγητό για πολλούς είναι η μεγαλύτερη απόλαυση σε αυτή την ζωή. Όταν όμως πρόκειται για τις εξής τροφές ακόμα και οι μεγαλύτεροι λάτρεις του φαγητού και γευσιγνώστες πρέπει να αντισταθούν και να μην περιέχουν αυτές τις τροφές στα καθημερινά τους γεύματα.

1. Επεξεργασμένα Κρέατα. Επεξεργασμένα κρέατα όπως το ζαμπόν, το σαλάμι, τα λουκάνικα, το μπέικον είναι γεμάτα ανθυγιεινά λίπη. Μπορούν να έχουν έως και 400% περισσότερο νάτριο και 50% περισσότερα συντηρητικά από τα μη επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα. Το χειρότερο είναι πως μερικά από αυτά περιέχουν νιτρώδη και νητρικά, χημικά πρόσθετα που είναι συνδεδεμένα με διάφορα είδη καρκίνων αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση του χρώματος, της γεύσης και την πρόληψη της αλλοίωσης. Αυτά τα συστατικά πρέπει να αναφέρονται στις ετικέτες των τροφίμων, έτσι ώστε να επιλέγονται τα κρέατα που δεν περιέχουν αυτά.

 

2. Μαργαρίνη. Επειδή η μαργαρίνη είναι φτιαγμένη από φυτικά έλαια και έχει λιγότερη χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά από ότι το βούτυρο, θεωρείται πιο υγιεινή επιλογή. Τώρα όμως που οι ειδικοί λένε ότι η διαιτητική χοληστερόλη δεν είναι τόσο επιβλαβής η μαργαρίνη, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και περιέχει τα τρανς λιπαρά που φράζουν τις αρτηρίες, δεν φαίνεται και τόσο υγιεινή. Τα τρανς λιπαρά, όπως τα κορεσμένα λίπη, αυξάνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα και τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων», εξηγεί ο Melissa Rifkin, ένας διαιτολόγος στο Montefiore Medical Center στη Νέα Υόρκη. Μαργαρίνες που πωλούνται σε δοχεία έχουν την τάση να περιέχουν λιγότερα τρανς λιπαρά.

 

3. Σόδα. Ο καθένας ξέρει ότι τα αναψυκτικά κάνουν  πολύ κακό στην υγεία μας. Ένα κουτάκι αναψυκτικό μπορεί περιέχει περίπου 10 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Όταν καταναλώνουμε τόσο πολύ  ζάχαρη, το σώμα σας αντιδρά δημιουργώντας περίσσεια ινσουλίνης, που συνήθως το βοηθά να απορροφήσει τη ζάχαρη από την κυκλοφορία του αίματος και να την χρησιμοποιήσει για την παραγωγή ενέργειας. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, αυτή η υπερβολή μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου. Αν η περιεκτικότητα της σόδας σε σάκχαρα δεν σας τρομάζει, είναι άλλα συστατικά της που πρέπει: Η ποσότητα του χρωματισμού καραμέλας που θα καταναλώνετε σε ένα κουτί αναψυκτικού συνδέεται με το 58% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

 

4. Συμβατικά καλλιεργημένα φρούτα/λαχανικά. Σε τέτοιου είδους καλλιέργειες χρησιμοποιούνται φυτοφάρμακα για να αυξήσουν τη παραγωγή, τα οποία είναι ικανά να βλάψουν τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα και να οδηγήσουν σε καρκίνο, διαταράξεις στις ορμόνες και σε ασθένειες του δέρματος, των ματιών καθώς και ερεθισμό του πνεύμονα. Τα φυτοφάρμακα έχουν την τάση να μένουν σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά ακόμα και μετά από το πλύσιμο και το ξεφλούδισμα.

 

5. Συμβατικά μεγαλωμένα κοτόπουλα και τα αυγά τους. Σε μη βιολογικά αγροκτήματα, όπου εκτρέφονται κοτόπουλα, η τροφή τους μπορεί να περιέχει ίχνη καφεΐνης, απαγορευμένα αντιβιοτικά και αρσενικό, σύμφωνα με μελέτες.

 

6. Ποπ-κορν. Τα ποπ κορν περιέχουν μία χημική ουσία, που ονομάζεται υπερφθοροοκτάνιο σουλφονικό οξύ και επηρεάζει την γονιμότητα, αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, επηρεάζει την λειτουργία των νεφρών. Επίσης πολλές σακούλες με ποπ κορν περιέχουν και τρανς λιπαρά αλλά και MSG, το οποίο μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους ή ναυτία.

 

7. Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Μερικές από αυτές προέρχονται από μέλι ή φρουκτόζη (τα οποία βρίσκονται στα φρούτα), αλλά οι περισσότερες περιέχουν ένα βλαβερό υποκατάστατο της ζάχαρης. Πολλοί από εμάς μπορεί να αγαπάμε τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες επειδή είναι μηδενικές σε θερμίδες, μας προκαλούν όμως πολλά προβλήματα, όπως την αύξηση του μεταβολικού συνδρόμου, του διαβήτη τύπου 2 και τα καρδιοαγγειακά νοσήματα.

 

8. Φρατζόλακια/Κουλουράκια.  Τα κουλούρια είναι ανθυγιεινά καθώς τα περισσότερα από αυτά είναι φτιαγμένα από επεξεργασμένο λευκό αλεύρι, που σημαίνει πως όλες οι καλές βιταμίνες, τα μέταλλα και  οι φυτικές ίνες έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία. Τα τρόφιμα με αυτό το είδος του αλευριού συνδέονται με την αύξηση του σωματικού βάρους, αλλά ταυτόχρονα σε μερικές περιπτώσεις με την απότομη μείωσή του.

 

9. Γαλακτοκομικά προϊόντα. Πολλά από τα προϊόντα αυτά περιέχουν την αυξητική ορμόνη των βοοειδών, που δίνεται σε πολλές αγελάδες για να αυξήσουν την παραγωγή γάλακτος, η οποία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία, τόσο στα ζώα, όσο και στους ανθρώπους.

 

10. Καρυκεύματα. Τα καρυκεύματα κάνουν την ζωή μας λίγο πιο νόστιμη. Υπάρχει όμως ένας λόγος που αυτά διατηρούνται στο ράφι τις κουζίνας μας και δεν χρειάζονται ψύξη. Τα προϊόντα αυτά έχουν σχεδιαστεί  με συντηρητικά και χρωστικές ουσίες τροφίμων αλλά και άλλες χημικές ουσίες όπως η διμεθυλοπολυσιλοξάνη που χρησιμοποιείται ως αντιαφρώδες στο κέτσαπ και σε πολλά επεξεργασμένα φαγητά (όπως φαστ φουντ).

 

 

 

 


Πηγή: flowmagazine.gr

Image courtesy of KEKO64 at FreeDigitalPhotos.net