Οι 4 κορυφαίες φθινοπωρινές τροφές που προστατεύουν και αδυνατίζουν

 

mother-and-daughter-smiling

 

 

Όταν επιλέγεις φρούτα και λαχανικά της εποχής κερδίζεις περισσότερη γεύση, άρωμα και θρεπτικά συστατικά. Για εσένα που θέλεις να τρέφεσαι υγιεινά, αλλά και να χάσεις βάρος με φυσικό τρόπο, σου παρουσιάζουμε τα πιο ισχυρές θρεπτικές και φθινοπωρινές τροφές της φύσης, οι οποίες θωρακίζουν το ανοσοποιητικό και σε προστατεύουν από πολλές ασθένειες.

Αχλάδια: Οι φυτικές ίνες των αχλαδιών βοηθούν πολύ στο αδυνάτισμα, αποτρέπουν την κατακράτηση υγρών και το πρήξιμο της κοιλιάς και προλαμβάνουν τον καρκίνο του εντέρου, του στήθους και την εμφάνιση διαβήτη. Επιπλέον μία διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες συνδέεται με χαμηλή χοληστερίνη.Τα αχλάδια είναι πλούσια σε βιταμίνες C, K, B, σίδηρο και αντιοξειδωτικά στοιχεία με πολλές αντικαρκινικές ιδιότητες. Η συστηματική κατανάλωση αχλαδιών αποτρέπει την εμφάνιση προβλημάτων όρασης. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα του Cornell University, η κερκετίνη, μία ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που βρίσκεται στη φλούδα των αχλαδιών, προλαμβάνει τον καρκίνο, το κλείσιμο των αρτηριών, τα καρδιακά προβλήματα και εμποδίζει τη γήρανση.

Μπρόκολο: Χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, ξεχωρίζει για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες.Το μπρόκολο ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (στην οποία ανήκει και το λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών). Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β και C, σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Χάρη στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, θεωρείται βοηθητικό κατά της οστεοπόρωσης, προστατεύει από τη στεφανιαία νόσο και συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Είναι επίσης καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, γι’ αυτό και η κατανάλωσή του συνδέεται με μειωμένη «κακή» χοληστερόλη. Με 90 % περιεκτικότητα σε νερό, το μπρόκολο αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού, αποβάλλει τις τοξίνες και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.

 

Ρόδια: Το ρόδι είναι ένα από τα καλύτερα φυσικά αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό. Περιέχει 3 διαφορετικές μορφές αντιοξειδωτικών συστατικών (τανίνες, ανθοκυανίνες, ελλαγικό οξύ) και μάλιστα έχει μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση από το πράσινο τσάι. Στην αρχαιότητα το ρόδι θεωρείτο το καλύτερο φρούτο για ενίσχυση της γονιμότητας. Eίναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Ε, φυτικών ινών και μετάλλων.Η συστηματική κατανάλωση ροδιού βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς, μειώνει την αρτηριακή πίεση και ελέγχει τη χοληστερίνη. Η μεγάλη αντιοξειδωτική του δράση προλαμβάνει τη γήρανση. Επίσης, περιέχει λίγες θερμίδες και καθόλου λίπος, οπότε είναι ιδανικό φρούτο για αδυνάτισμα.

Γλυκοπατάτες: εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, Β και C ( που αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα ), καροτενοειδών γνωστών για την αντιοξειδωτική και αντιγηραντική τους δράση και σύνθετων υδατανθράκων που ενισχύουν την παραγωγή σεροτονίνης, της ορμόνης δηλ που ευθύνεται για το αίσθημα χαράς και ευεξίας. Επιπλέον, είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες που βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου και αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού, ενώ τα ανόργανα άλατα που περιέχει βοηθούν στην μυϊκή αποκατάσταση.


Πηγή: myfit.gr

Image courtesy of phasinphoto at FreeDigitalPhotos.net