10 σνακ ιδανικά για πριν και μετά το γυμναστήριο

mother-and-daughter-smiling

Tι θα φας πριν το γυμναστήριο ώστε να σου δώσει την απαραίτητη ενέργεια χωρίς να σε φουσκώσει και κυρίως χωρίς να σου χαρίσει… έξτρα θερμίδες; Ποιο είναι το κατάλληλο σνακ για μετά το γυμναστήριο ώστε να επωφεληθείς πλήρως από τις καύσεις του οργανισμού σου τονώνοντας παράλληλα το μεταβολισμό; Αυτά είναι τα δικά μας αγαπημένα “to go” snack κι φαγητά για πριν και μετά το γυμναστήριο:

Πριν το γυμναστήριο:

1. φέτα ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο, μπανάνα και κανέλα: Θα σου δώσει την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεσαι χάρη στους υδατάνθρακες που περιέχει. Οι φυτικές ίνες του ψωμιού θα τροφοδοτήσουν τον οργανισμό σου σταδιακά καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης και η μπανάνα χάρη στο κάλιο που περιέχει θα σου δώσει αυτή τη γλυκιά έξτρα ώθηση ενέργειας, ειδικά για τις στιγμές που ιδρώνεις πολύ. Παράλληλα η κανένα θα κρατήσει σε κανονικά επίπεδα την πίεσή σου καλυτερεύοντας παράλληλα την εγκεφαλική σου λειτουργία.

2. Γιαούρτι με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς: Το γιαούρτι είναι από τους καλύτερους σύμμαχούς σου πριν αλλά και μετά το γυμναστήριο. Τα αποξηραμένα φρούτα θα σου δώσουν έξτρα ενέργεια χάρη στην υγιή ζάχαρη που περιέχουν ενώ οι ξηροί καρποί θα κρατήσουν τα επίπεδα ινσουλίνης σε φυσιολογικά επίπεδα. Φρόντισε μονάχα να μην… παραφορτώσεις το γιαούρτι σου με πολλά έξτρα γιατί θα σε εμποδίσουν να δώσεις το μάξιμουμ στη γυμναστική σου.

3. Smoothies: Χρειάζεσαι ένα “to go” snack για το γυμναστήριο; Ένα δροσερό smoothie είναι μια εύκολη, γρήγορη και γευστικότατη λύση. Χρησιμοποίησε αγαπημένα εποχιακά φρούτα (ή και λαχανικά)μαζί με γιαούρτι και είσαι πανέτοιμη. Οι συνδυασμοί είναι αμέτρητοι.

4. Πλιγούρι με φρέσκα φρούτα: Τρώγοντας πλιγούρι ή κάτι αντίστοιχο λίγο πριν το γυμναστήριο, εξασφαλίζεις ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης αλλά και μετά, απελευθερώνοντας σταδιακά ζάχαρη στη κυκλοφορία του αίματος, κρατώντας την ενέργειά του σώματος στο μάξιμουμ. Τα φρούτα εκτός των θρεπτικών συστατικών τους θα προσφέρουν στο σώμα σου αρκετά υγρά ώστε να το διατηρήσουν ενυδατωμένο.

5. Πράσινα μήλα με βούτυρο αμυγδάλου: Αν σε πιάσει λιγούρα και θες επειγόντως κάτι γλυκό, αυτή είναι μια εύκολη, γρήγορη και χορταστική λύση. Θα αποφύγεις τις περιττές ζάχαρες και λιπαρά, ενώ παράλληλα θα εφοδιάζεις τον οργανισμό σου με βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μεταλλικά στοιχεία.

Μετά το γυμναστήριο:

1.Κοτόπουλο στο γκριλ με ανάμεικτα λαχανικά: Το σώμα σου βρίσκεται σε ανάκαμψη μετά τη σκληρή δουλεία που κατέβαλε. Οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες στο κοτόπουλο θα σε χορτάσουν χωρίς να σε φουσκώσουν. Παράλληλα οι βιταμίνες των λαχανικών μαζί με λίγο λάδι θα βοηθήσουν το σώμα σου στο να συλλέξει τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες που έχει ανάγκη, χωρίς τις περιττές θερμίδες.

2. Χορτοφαγική Ομελέτα με Αβοκάντο: Τα αυγά είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης ενώ θα βοηθήσουν τους μύες σου να αναρρώσουν και να αναπτυχθούν. Το αβοκάντο, χάρη στις απορροφητικές του ιδιότητες θα βοηθήσει τον οργανισμό σου να απορροφήσει καλύτερα θρεπτικές ουσίες των λαχανικών (βιταμίνες A, D, E και K), οι οποίες είναι ιδιαίτερα αντιοξειδωτικές.

3. Σολομός κι γλυκοπατάτα: Εκτός του ότι ο σολομός είναι πλουσιότατος σε πρωτεΐνες, τα πεπτίδια που περιέχει μειώνουν το φούσκωμα, ενδυναμώνουν τις κλειδώσεις και εξισορροπούν τα επίπεδα ινσουλίνης του αίματος.

4. Τοστ ολικής άλεσης με τόνο, hummus και σπανάκι: Το συγκεκριμένο σνακ είναι ιδανικό αν ασκείσαι νωρίς το μεσημέρι. Ο τόνος είναι χαμηλός σε λιπαρά αλλά υψηλός σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες. Το hummus είναι ένας εξαιρετικός και πολύ πιο υγιεινός αντικαταστάτης του βουτύρου ή της μαγιονέζας που προσθέτεις συχνά και τέλος το σπανάκι εκτός του ότι θα κρατήσει την όρεξη και την πείνα σου σε λογικά πλαίσια, θα μειώσει φλεγμονές και αρτηριακή πίεση.

5. Σοκολατούχο γάλα: Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το σοκολατούχο γάλα τείνει να αντικαταστήσει τα γνωστά post-workout σνακ, αφού περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες για την αναδόμηση των μυών, νερό για να αντικαταστήσεις τα υγρά που απέβαλες, ασβέστιο, νάτριο και ζάχαρη. Όλα όσα, δηλαδή χρειάζεσαι!

 

 

Πηγή: joytv.gr

``````