Ορμονικές διαταραχές: Τι να τρως και τι να αποφεύγεις

 

mother-and-daughter-smiling

 

Ο οργανισμός σου χρειάζεται τη σωστή διατροφή στη σωστή ποσότητα προκειμένου να λειτουργήσει στη μέγιστη απόδοσή του. Για να ρυθμιστούν κατάλληλα οι ορμόνες και ο κύκλος της περιόδου σου και να αποφύγεις τις ορμονικές διαταραχές, πρέπει να καταναλώνεις ή να αποφεύγεις αντίστοιχα συγκεκριμένες τροφές. Δες ποιες από αυτές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά ώστε να σε βοηθήσουν και ποιες είναι αυτές που πρέπει να αποφύγεις.

 

5 ευεργετικές τροφές


1. Γιαούρτι: πλούσιο σε ασβέστιο, προβιοτικά και Βιταμίνη D.
2. Λιπαρά ψάρια: τα Ω-3 λιπαρά οξέα είναι πολύ σημαντικά για την κυτταρική υγεία των γυναικών.
3. Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά: πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως το λάχανο, το σπανάκι και ο κόλιανδρος.
4. Βότανα και μπαχαρικά: η κανέλα, το τζίντζερ και το σκόρδο, λειτουργούν ως σταθεροποιητές της διάθεσής σου και των ορμονών σου.
5. Αβοκάντο: πλούσιο σε καλά λιπαρά, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο, Βιταμίνη Ε και φολικό οξύ.

 

 

5 τροφές για να αποφύγεις


1. Ζάχαρη: ο Νο 1 εχθρός όχι μόνο για τις ορμονικές διαταραχές, αλλά και για την συνολική σου υγεία.
2. Αλκοόλ: γενικά αφυδατώνει τον οργανισμό και προκαλεί την υπερπροσπάθεια των οργάνων σου να λειτουργήσουν.
3. Καφεΐνη: θα πρέπει να αποφεύγεται ειδικά στην εμμηνόπαυση.
4. Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη: τροφές όπως το λευκό ψωμί και οι χυμοί φρούτων του εμπορίου που είναι υψηλά σε περιεκτικότητα ζάχαρης, διαταράσσουν την ορμονική ισορροπία.
5. Σόγια: περιέχει φυτοοιστρογόνα και η υπερβολική κατανάλωσή της μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε ορμονικές διαταραχές και εναλλαγές στη διάθεση, αλλά και σε υπογονιμότητα, καταστολή του θυρεοειδή, αύξηση του σωματικού βάρους και απώλεια μυών.

 

 

 

 

Πηγή:myfit.gr

 

``````