Ποια σνακ πρέπει να επιλέγετε ανάλογα με το σωματότυπό σας

 

mother-and-daughter-smiling

 

 

Τα σνακ είναι απαραίτητα μέσα στην ημέρα για να πάρουμε ενέργεια αλλά και για να κατευνάσουμε την πείνα μας μέχρι το επόμενο γεύμα.

Πώς θα επιλέξουμε όμως αυτά που είναι κατάλληλα για εμάς;

Ένας τρόπος είναι να επιλέξουμε σνακ βάσει του σωματότυπού μας, σύμφωνα με τη διαιτολόγο Γκάμπριελ Μάστον. Ο σωματότυπος διακρίνεται σε ενδόμορφο, μεσόμορφο και εκτόμορφο, ανάλογα με το ποσοστό λίπους, τη δομή του σκελετού και τη μυϊκή ανάπτυξη του σώματος.

 

Ενδόμορφος σωματότυπος

Στον ενδόμορφο σωματότυπο η δομή του σκελετού είναι αρκετά ανεπτυγμένη και η λιπώδης μάζα αυξημένη. Τα άτομα που έχουν αυτόν τον σωματότυπο συνήθως παίρνουν κιλά εύκολα και χάνουν βάρος δύσκολα. Ο σωματότυπος αυτός είναι κατάλληλος για αθλήματα που χρειάζονται δύναμη ή για τις ασκήσεις με βάρη, αλλά όχι τόσο για τη γυμναστική τύπου cardio.

Η Κιμ Καρντάσιαν και η Μπιγιονσέ είναι δύο διάσημες κυρίες που ανήκουν στον ενδόμορφο σωματότυπο.

Τα άτομα με ενδόμορφο σωματότυπο πρέπει να προσέχουν πόσα σνακ καταναλώνουν μέσα στην ημέρα. Θα πρέπει να προτιμούν σνακ με λίγες θερμίδες, όπως τα λαχανικά, τα φρούτα, το γιαούρτι και τα κρακεράκια ολικής άλεσης. Οι ξηροί καρποί και τα μούρα είναι επίσης καλές επιλογές για αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας.

Μελέτες δείχνουν επίσης ότι τα άτομα με ενδόμορφο σωματότυπο πρέπει να καταναλώνουν λίγους υδατάνθρακες και να ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες ή υγιεινά λιπαρά.

 

Εκτόμορφος σωματότυπος

Στον εκτόμορφο σωματότυπο το σώμα είναι συνήθως λεπτό, ο σκελετός στενός, τα άκρα μακριά και το ποσοστό λίπους στο σώμα χαμηλό. Τα άτομα με εκτόμορφο σωματότυπο συνήθως δυσκολεύονται να αναπτύξουν τη μυϊκή τους μάζα.

Η Βικτόρια Μπέκαμ και η Κάμερον Ντίαζ ανήκουν στον εκτόμορφο σωματότυπο.

 

Τα άτομα με εκτόμορφο σωματότυπο έχουν αρκετά καλό μεταβολισμό, οπότε οι επιλογές τους στο φαγητό δεν είναι περιορισμένες. Τα σνακ μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε γεύμα και να περιέχουν ένα συνδυασμό υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπαρών. Η βρώμη, το φιστικοβούτυρο και τα παξιμάδια βρώμης είναι μερικές καλές επιλογές για γρήγορη τόνωση.

Μεσόμορφος σωματότυπος

Στον μεσόμορφο σωματότυπο το σώμα είναι αρκετά αθλητικό και μυώδες. Το ποσοστό λίπους είναι επίσης αρκετά χαμηλό.

Η Τζένιφερ Άνιστον και η Χάλι Μπέρι ανήκουν στον μεσόμορφο σωματότυπο.

Ο μεσόμορφος σωματότυπος χρειάζεται σνακ με πολλές πρωτεΐνες ώστε να διατηρηθεί η μυϊκή μάζα. Καλές επιλογές είναι το γιαούρτι, τα κρακεράκια ολικής άλεσης με τόνο και η σαλάτα με βραστά αυγά.


 

 

 

 


Πηγή: onmed.gr