Τι μπορώ να ψήσω στη σχάρα;

mother-and-daughter-smiling

 

 

 

Θεωρητικώς τα πάντα! Ωστόσο κάποια τρόφιμα ψήνονται στη σχάρα πολύ καλύτερα από άλλα.

Μοσχάρι και βοδινό

Μπριζόλες με κόκαλο, όπως σπαλομπριζόλες, μπριζόλες από κόντρα και με πάχος λιγότερο από 3 εκατοστά αποτελούν εξαιρετικές επιλογές για ψήστες κάθε επιπέδου. Αντίθετα, τα μοσχαρίσια φιλέτα καίγονται εύκολα και απαιτούν έμπειρο ψήστη. Αν θέλεις την μπριζόλα σου ελαφρώς ή μέτρια ψημένη, το κρέας πρέπει να είναι ολόφρεσκο. Αν την προτιμάς καλοψημένη και τρυφερή, πρέπει να έχει σιτέψει σωστά.

 

Χοιρινό

Μπριζόλες από σπάλα και λαιμό, πανσέτες, ψαρονέφρι και σουβλάκια από κάθε είδους ψαχνό αποτελούν τις καλύτερες επιλογές, υπό την προϋπόθεση ότι θα ψηθούν πολύ καλά – το χοιρινό κρέας τρώγεται απαραιτήτως καλοψημένο! Καλό είναι να αφαιρείς το πολύ λίπος πριν από το ψήσιμο, για να μην ανάψει η φωτιά όταν στάξει. Το ψαρονέφρι είναι άπαχο, γι’ αυτό να το γυρίζεις συχνά ώστε να μην καεί. Αν θέλεις να ψήσεις σουβλάκια σε ξύλινα καλαμάκια, βούτηξέ τα προηγουμένως για 1-2 ώρες σε νερό.

 

Αρνάκι

Πρωτίστως τα παϊδάκια από τις πλευρές  και δευτερευόντως από το μπούτι έχουν την τιμητική τους. Το ψήσιμό τους απαιτεί μέτρια προς δυνατή φωτιά, με τακτικά γυρίσματα. Αν αφαιρέσεις ένα μέρος του λίπους τους πριν τα ψήσεις, θα αποφύγεις τις τυχόν αναφλέξεις από το στάξιμό του. Για να μην σου αρπάξουν, κάλυψε τα κόκαλα με αλουμινόχαρτο και τοποθέτησε τα παϊδάκια με το πλάι τους.

 

Κοτόπουλο

Παϊδάκια, φιλέτα στήθους και φτερούγες είναι οι καλύτερες επιλογές. Μπορείς επίσης να ψήσεις το κοτόπουλο ολόκληρο ή να το κόψεις στη μέση κατά μήκος της ραχοκοκαλιάς και να το ψήσεις επίπεδα στη σχάρα. Το κοτόπουλο πρέπει να ψήνεται καλά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, πάντα σε λαδωμένη σχάρα και πάντα με την πέτσα του, την οποία, αν θέλεις, την αφαιρείς μετά. Βεβαιώσου ότι είναι εσωτερικά καλοψημένο χρησιμοποιώντας θερμόμετρο τροφίμων – τουλάχιστον 83οC το μπούτι και 80οC το στήθος.

 

Μπιφτέκια

Για να μην σου διαλυθούν τα μπιφτέκια κατά το ψήσιμο, πρέπει να τα φτιάξεις με λίγα και απλά υλικά, να τα ζυμώσεις καλά και να τα ψήσεις σε μέτρια φωτιά, καλύτερα σε σχάρα τύπου σάντουιτς ή με ραβδωτή πλάκα. Προτιμότερο είναι να τα βάλεις στη σχάρα προς το τέλος του ψησίματος, όταν η θράκα δεν είναι πολύ δυνατή, και να τα αναποδογυρίζεις αραιά, χρησιμοποιώντας σπάτουλα και όχι λαβίδα. Μην τα πιέζεις με τη σπάτουλα για να ψηθούν ταχύτερα!

 

Κεμπάπ

Συνήθως φτιάχνονται με κιμά από αρνίσιο μπούτι ή/και μοσχαρίσια λάπα και δεν περιέχουν κάποιο συνδετικό υλικό, π.χ. ψωμί, ενώ χρειάζονται αρκετό κρεμμύδι, σκόρδο και φυσικά κύμινο. Τα κεμπάπ θέλουν δυνατή φωτιά και ψήνονται καλύτερα σε μεταλλικά καλαμάκια μέσα σε σχάρα τύπου σάντουιτς.

 

Λουκάνικα

Επειδή σκάνε κατά το ψήσιμο, τρύπησέ τα με ένα πιρούνι πριν τα βάλεις στη σχάρα. Χρειάζονται μέτρια φωτιά και αρκετό χρόνο για να ψηθούν.

 

Ψάρια και θαλασσινά

Είναι τα δυσκολότερα τρόφιμα για barbeque: το καθένα θέλει το δικό του τρόπο προετοιμασίας και ψησίματος, π.χ. τα λευκά φιλέτα ψαριού πρέπει να ψήνονται σε αλουμινόχαρτο, οι σαρδέλες χρειάζονται γύρισμα μόνο μία φορά, ενώ τα ψάρια με λιγότερο λίπος στεγνώνουν εύκολα. Απόφυγε το ψήσιμο μεγάλων ψαριών γιατί θέλουν πολύ χρόνο και είναι δύσκολα στο χειρισμό. Καλύτερα ψήνονται τα πυκνά και λιπαρά ψάρια, όπως τόνος, σολομός, συναγρίδα, φαγκρί, ροφός, λυθρίνι και επίσης οι μεγάλες γαρίδες (π.χ. σε σουβλάκια) και το χταποδάκι – πρέπει όμως να είναι ολόφρεσκα!

 

Λαχανικά

Χρησιμοποίησε λαχανικά διατηρημένα εκτός ψυγείου ή άφησέ τα έξω από αυτό για 1-2 ώρες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Μελιτζάνες, κολοκυθάκια, κρεμμύδια, πιπεριές ολόκληρες, ντομάτες, μανιτάρια, σπαράγγια, καρότα, παντζάρια, αγκινάρες και επίσης πατάτες, γλυκοπατάτες και καλαμπόκι μπορούν να ψηθούν είτε πάνω στη σχάρα, π.χ. κομμένα σε κομμάτια ή περασμένα από καλαμάκια σαν σουβλάκι, είτε «στη χόβολη», τυλιγμένα σε αλουμινόχαρτο. Για να επιταχύνεις τη διαδικασία ψησίματος, μπορείς πρώτα να τα ζεματίσεις ή να τα βάλεις για 2-3 λεπτά στο φούρνο μικροκυμάτων. Στη συνέχεια τα αλείφεις με ελαιόλαδο και κατόπιν τα ψήνεις στη σχάρα σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσουν, γυρνώντας τα με την ειδική λαβίδα. Αν όμως τα λαχανικά είναι κομμένα σε μικρά κομμάτια, καλό είναι να τα τοποθετήσεις σε ταψάκι.

 

Φρούτα

Δοκίμασεε ως επιδόρπιο φρούτα ψημένα στη σχάρα, όπως π.χ. ανανάς, δαμάσκηνα, καρπούζι, νεκταρίνια και ροδάκινα. Τα φρούτα αυτά είναι πλούσια σε σάκχαρα, που καραμελώνουν με το ψήσιμο και αποκτούν μια εξαιρετική γεύση, την οποία μπορείς να αναδείξεις αν τα περιχύσεις με κανέλα ή βανίλια και τα συνοδεύσεις με γιαούρτι και ίσως λίγο μέλι.

 


ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

 

 

 

 

Πηγή:womenonly.gr

 Image courtesy of   Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net

``````