Διατροφή: 6 συνηθισμένες απορίες βρίσκουν απάντηση

 

 

mother-and-daughter-smiling

 

1. Χρειάζεται το παιδί μου κάποιο συμπλήρωμα διατροφής;
Οι συστάσεις του υπουργείου υγείας αναφέρουν πως όλα τα παιδιά μεταξύ της ηλικίας των 1-5 χρονών μπορεί να ωφεληθούν από την λήψη συμπληρωμάτων που περιέχουν βιταμίνες Α, C & D. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά τα οποία δεν περνούν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους έξω, για τα παιδάκια που φοράνε ρούχα τα οποία καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια του δέρματος και τα παιδάκια τα οποία είναι ιδιότροπα στο φαγητό. Η βιταμίνη D δεν είναι ευρέως διαθέσιμη από τα φαγητά τα οποία καταναλώνουμε. Μερικά τρόφιμα όπως τα λιπαρά ψάρια, εμπλουτισμένες μαργαρίνες και μερικά ενισχυμένα δημητριακά περιέχουν βιταμίνη D, ωστόσο η κύρια πηγή της είναι ο ήλιος. Ο παιδίατρος μπορεί να σας συμβουλεύσει στο να ξεκινήσετε μια αγωγή με βιταμίνες αν θεωρηθεί απαραίτητο.

2. Πόσο αλάτι μπορούν να καταναλώνουν τα παιδιά στη διατροφή τους;
Η ποσότητα του αλατιού που μπορεί να προσλαμβάνει ένα παιδί μέσω της διατροφής του εξαρτάται από την ηλικία του. Τα παιδιά μεταξύ 1-3 ετών δεν θα πρέπει να προσλαμβάνουν περισσότερα από 2 γραμμάρια τη μέρα και τα παιδιά μεταξύ 4-6 ετών όχι περισσότερο από 3 γραμμάρια την ημέρα. Το αλάτι βρίσκεται σε επεξεργασμένα τρόφιμα αλλά και στα τρόφιμα τα οποία απαρτίζουν ένα υγιεινό διαιτολόγιο ( π.χ. ψωμί, κονσέρβες κ.λπ.). Για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να μην προσθέτετε αλάτι όταν μαγειρεύετε ή επιπλέον στο τραπέζι. Δοκιμάστε να συγκρίνετε διαφορετικές μάρκες τροφίμων και να διαλέξετε αυτήν με τη μικρότερη ποσότητα αλατιού.

3. Μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μέλι;
Μόλις το παιδί σας φτάσει την ηλικία του 1 έτους, το έντερό του έχει αναπτυχθεί αρκετά ώστε να καταπολεμήσει την ανάπτυξη των βακτηριδίων τα οποία βρίσκονται στο μέλι, τα οποία μερικές φορές προκαλούν βρεφική αλλαντίαση, επομένως είναι ασφαλές για τα παιδιά να καταναλώνουν μέλι μετά την ηλικία του ενός έτους. Ωστόσο το μέλι αποτελείται από απλά σάκχαρα και μπορεί να προκαλέσει φθορά στα δόντια των παιδιών για αυτό το λόγο θα πρέπει να είναι περιορισμένο στην διατροφή του παιδιού.

4. Κι αν το παιδί μου γίνει δυσκοίλιο τι γίνεται;
Η υγιεινή διατροφή και η συστηματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Βεβαιωθείτε ότι η πρόσληψη υγρών του παιδιού σας είναι στα επιθυμητά πλαίσια. Βάλτε σαν στόχο την πρόσληψη 6-8 παιδικών φλιτζανιών (120-150ml ) καθημερινά. Συμπεριλάβετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών στη διατροφή του παιδιού σας καθημερινά και τρόφιμα ολικής άλεσης (δημητριακά/ζυμαρικά, καστανό ρύζι, ψωμί πολύσπορο).

5. Τι γίνεται αν το παιδί μου δεν παίρνει βάρος;
Ρίξτε μια ματιά στις καμπύλες αύξησης βάρους. Αν το βάρος και το ύψος του παιδιού σας βρίσκεται κοντά στις σωστές εκατοστιαίες θέσεις τότε μάλλον μεγαλώνει σωστά έχοντας ένα επιθυμητό βάρος και ύψος. Ωστόσο αν ανησυχείτε ότι το παιδί σας δεν παίρνει το επιθυμητό βάρος συζητήστε το με τον παιδίατρο και το διατροφολόγο. Βεβαιωθείτε ότι συνεχίζετε να προσφέρετε στο παιδί σας ισορροπημένα γεύματα τα οποία να είναι ενισχυμένα σε ενέργεια, δηλαδή πλούσια σε θερμίδες τρόφιμα. Επιπλέον, βοηθήστε στο να ενθαρρύνετε το παιδί σας να καταναλώνει μικρά και θρεπτικά σνακ ανάμεσα στα γεύματα.

6. Υποπτεύομαι ότι το παιδί μου έχει μια τροφική αλλεργία
Πιθανά σημάδια/συμπτώματα μιας αλλεργίας μπορεί να περιλαμβάνουν: ρινική καταρροή ή βουλωμένη μύτη, κόκκινα μάτια με φαγούρα, ξηρός λαιμός με φαγούρα ή στη γλώσσα, πρήξιμο των χειλιών και του λαιμού, βήχας, φτέρνισμα και δυσκολία στην αναπνοή, ξηρό δέρμα και ερεθισμός διάρροια και/η εμετός. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα μετά από την κατανάλωση μιας συγκεκριμένη τροφής, επικοινωνήστε κατευθείαν με τον γιατρό σας.


Του Αθανάσιου Μελίστα, τελειόφοιτος Διαιτολόγος–Διατροφολόγος, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Logodiatrofis.gr

 

 

Πηγή: http://happymom.gr/

Image courtesy of  nenetus at FreeDigitalPhotos.net