Κάνε χρήσιμα τα λάθη στη δουλειά σου!

 

Μπορεί να είναι χρήσιμα τα λάθη στη δουλειά; Ακούγεται παράδοξο, αλλά η απάντηση είναι ναι! Αν και σε κανέναν δεν αρέσει να θυμάται τα λάθη στη δουλειά του και τις αποτυχίες του, ούτε και χαίρεται όταν αυτά γίνονται αντικείμενο επαναλαμβανόμενων συζητήσεων, οι ψυχολόγοι συμφωνούν μεταξύ τους στο ότι από τα λάθη στη δουλειά μπορούμε να αποκομίσουμε πολύ πιο σημαντικά προσωπικά οφέλη από ότι από τις επιτυχίες μας, αρκεί βέβαια, να τα διαχειριζόμαστε με το σωστό τρόπο.

Μήπως θα λάθη είναι χρήσιμα;

Έχεις σκεφτεί ότι τα πολλά συγχαρητήρια μπορεί να κρύβουν παγίδες για εσένα; Για παράδειγμα, είσαι πραγματικά καταπληκτική ή μήπως σε λατρεύουν γιατί δε λες ποτέ όχι; Επίσης, μήπως αυτή η υπερβάλλουσα αποδοχή που βιώνεις έχει ανεβάσει στα ύψη την αυτοπεποίθηση σου και εξαιτίας αυτού δεν είσαι πια τόσο επιμελής ή τόσο προσεκτική όσο παλιά; Αν ναι (δε χρειάζεται να το παραδεχτείς σε κανέναν άλλο, παρά μόνο σε εσένα), αυτό αργά ή γρήγορα θα σε οδηγήσει να κάνεις λάθη ή θα σε κάνει να φανείς ασυνεπής. Τέλος, μήπως η επιτυχία σου σε αυτή τη δουλειά σε κάνει να «βολεύεσαι» και να μένεις στάσιμη; Μήπως ξέχασες ότι στο νου σου αυτή η δουλειά ήταν μία προσωρινή λύση, αλλά ότι εξαιτίας της επιτυχίας σου έχει περάσει πια στο πίσω μέρος του μυαλού σου να κυνηγήσεις τα επαγγελματικά όνειρά σου;

«Υπάρχουν διάφορα είδη λαθών που μπορεί να γίνουν στην επαγγελματική σταδιοδρομία σου», λέει ο Σκοτ Μπέρκαν, ειδικός σε θέματα εργασιακής ψυχολογίας . Κάποια είναι μικρά και διορθώνονται εύκολα, όπως για παράδειγμα να ξεχνάς στο σπίτι το κινητό σου, ενώ σου είναι απαραίτητο. Άλλα όμως είναι μεγάλα και επηρεάζουν τη ζωή σου, όπως για παράδειγμα να έχεις επιλέξει λάθος επάγγελμα. Ας επικεντρωθούμε κάπου στη μέση, δηλαδή στα λάθη που προκύπτουν περιστασιακά και που μπορούν να αντιμετωπιστούν, αρκεί να το προσπαθήσεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι να φτάνεις στη δουλειά πάντα καθυστερημένη ή να φορτώνεσαι πολλά και τελικά να μην τα προλαβαίνεις όλα ή προκειμένου να τα προλάβεις κάνεις εκπτώσεις στην ποιότητα. Πώς πρέπει να αντιδράσεις;

Μάθε ποια είναι τα 6 βήματα που πρέπει να ακολουθείς για να κάνεις χρήσιμα τα λάθη στη δουλειά σου…

 

Πώς μπορείς να κάνεις χρήσιμα τα λάθη σου

Η ικανότητα να κάνεις χρήσιμα τα λάθη σου μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη σε κάθε τομέα της ζωής σου και όχι μόνο στο εργασιακό σου περιβάλλον. Σύμφωνα με την life coach Έιμι Άντερσον, ειδική σε θέματα εργασίας, υπάρχουν 6 απαραίτητα βήματα με τα οποία μπορούμε να διορθώσουμε τα λάθη μας σε κάθε τομέα της ζωής μας. Στον εργασιακό χώρο αυτό που ισχύει, σύμφωνα με την ίδια, είναι ότι οι καλοί υπάλληλοι κάνουν λάθη, αλλά οι πραγματικά εξαιρετικοί υπάλληλοι είναι αυτοί που ξέρουν να αναγνωρίζουν και να απολογούνται για τα λάθη τους.  Αυτό σημαίνει ότι ακολουθούν αυτά τα έξι βήματα:

  • Το αποδέχονται: «Έκανα λάθος»
  • Απολογούνται: «Λυπάμαι πολύ γι’ αυτό»
  • Αναγνωρίζουν την αιτία του λάθους: «Το λάθος έγινε γιατί…»
  • Αναφέρουν με ποιο τρόπο θα διορθώσουν το λάθος: «Τώρα θα κάνω …και μετά αυτό, ώστε να διορθωθεί το λάθος».
  • Βεβαιώνουν ότι δε θα ξαναγίνει το ίδιο λάθος: «Για να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι ότι αυτό δεν θα ξαναγίνει φρόντισα ήδη να…»
  • Δεν επαναλαμβάνουν ποτέ το ίδιο λάθος!

«Όσοι ακολουθούν αυτά τα 6 βήματα αποκτούν το σεβασμό και την εμπιστοσύνη των συναδέλφων και των προϊσταμένων τους, ακόμα κι όταν κάνουν λάθος», διευκρινίζει η Έιμι Άντερσον και συνεχίζει: «Όταν αντιμετωπίζεις με αυτό τον τρόπο τα λάθη σου οι άλλοι δεν προβληματίζονται στο να το ξεχάσουν και να σου δώσουν δεύτερες ευκαιρίες. Πάντα μετράει περισσότερο το πώς διαχειρίζεσαι τα λάθη σου και όχι αν κάνεις».

 

 


Πηγή : helloladies.gr

 Image courtesy of stockimages at FreeDigitalPhotos.net