Δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα – Αιτίες – Αντιμετώπιση

 

mother-and-daughter-smiling

 

Πολλές φορές ταλαιπωρούμαστε κατα την διάρκεια της νύχτας είτε με αυπνίες είτε με συνεχείς διακοπές του ύπνου και αυτό έχει ως συνέπεια να σηκωνόμαστε κουρασμένες και να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Αν είσαι από τις γυναίκες που συχνά διαμαρτύρονται πως “δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα” καλό είναι να δώσεις λίγη περισσότερη σημασία. Συνήθως βάζουμε την ταμπέλα της “αργόσχολης” στην γυναίκα που δυσκολεύεται να ξυπνήσει το πρωί. Καταβάλλει προσπάθεια να σηκωθεί και νιώθει αρκετά κουρασμένη. Καλό είναι μία τέτοια κατάσταση να αντιμετωπιστεί βρίσκοντας αρχικά τον λόγο για τον οποίο συμβαίνει. Μπορεί οι λόγοι να είναι καθαρά ψυχολογικοί αλλά μπορεί και το σώμα μας να αντιδράει σε έναν κακό τρόπο ζωής! Αντί λοιπόν να διαμαρτύρεσαι καθημερινά και να τονίζεις πως “δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα”, μάθε αν κάποιος λόγος ταιριάζει στην δική σου περίπτωση και αντιμετώπισέ τον αποτελεσματικά.

Δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα! Μήπως αφιερώνεις πολύ λίγη ώρα στον ύπνο ή αντίθετα πάρα πολλές ώρες; Επίσης το καθημερινό άγχος και η κακή διατροφή επηρεάζουν τον ύπνο μας με συνέπεια να μην μπορούμε να ξυπνήσουμε εύκολα. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε κάποιους από τους λόγους για τους οποίους δεν απολαμβάνετε τον ύπνο σας όπως θα έπρεπε, οπότε η κούραση το πρωί είναι εμφανής!

 

Δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα – Λόγοι

 

1) Ανησυχία στον ύπνο

Υπάρχει περίπτωση κατα την διάρκεια της νύχτας να βρίσκεσαι σε μία ενδιάμεση κατάσταση κατά την οποία ξυπνάς παρα πολύ εύκολα οπότε δεν μπορείς να ηρεμήσεις και να ξεκουραστείς. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις κοιμόμαστε πολύ αργά το βράδυ ή πολύ νωρίς το πρωί κι έτσι είναι πολύ λογικό να μην μας αρκεί ο ύπνος για να νιώσουμε ξεκούραστες και ειδικά αν αυτή είναι μία επαναλαμβανόμενη κατάσταση. Με πολύ απλά λόγια κοιμάστε τόσο ελαφρά που ο παραμικρός ήχος σας ξυπνάει αλλά και το μυαλό σας δεν σταματάει για λίγο να λειτουργεί!

 

2) Άγχος

Το άγχος της καθημερινότητας δυστυχώς μας συνοδεύει και κατα την διάρκεια της νύχτας! Μήπως είστε από τις γυναίκες που ακόμα και όταν πέφτουν στο κρεβάτι δεν σταματούν να σκέφτονται πώς θα λύσουν διάφορα προβλήματα; Η πίεση της ημέρας μεταφέρεται στην ώρα που πρέπει λογικά να χαλαρώσουμε με συνέπεια να καθυστερούμε να κοιμηθούμε. Έτσι είναι αδιανόητο να ξυπνήσουμε την ώρα που επιθυμούμε το πρωί και αν τα καταφέρουμε γίνεται με δυσκολία και το ξύπνημα συνοδεύεται από κούραση και νεύρα!

 

3) Αρκετές ώρες ύπνου

Συνήθως λέμε “όσο κοιμάσαι, τόσο νυστάζεις” και αυτό κρύβει μία δόση αλήθειας! Όταν υπερβαίνουμε κατά πολύ τις ώρες που κοιμόμαστε αντί να ξυπνάμε ακόμα πιο ξεκούραστες, σηκωνόμαστε με δυσκολία και ταλαιπωρημένες! Λέγεται πως κάθε ηλικία έχει συγκεκριμένες ώρες που είναι καλό να αφιερώνει στον ύπνο. Οπότε μην μένετε στο κρεβάτι παραπάνω από το φυσιολογικό πιστεύοντας πως θα ξεκουραστείτε περισσότερο γιατί το πιο πιθανό είναι να έχετε αντίθετα αποτελέσματα!

 

 

 

Δεν μπορώ να ξυπνήσω εύκολα – Τρόποι αντιμετώπισης

 

1) Διατροφή

Πολλοί πιστεύουν πως η διατροφή μας παίζει και σε αυτήν την περίπτωση πολύ σημαντικό ρόλο! Αν λοιπόν συνηθίζεις να καταναλώνεις αργά το βράδυ ότι βρεις, λιπαρά, τηγανητά κι έτοιμα φαγητά τότε είναι αρκετά δύσκολο να ξυπνήσεις εύκολα και ανάλαφρη το πρωί. Καθ’ όλη την διάρκεια της νύχτας ο οργανισμός παλεύει να κάνει τις κατάλληλες λειτουργίες για να “χωνέψει” οτιδήποτε κατανάλωσες το βράδυ! Μία ισορροπημένη διατροφή γενικότερα θα σας βοηθούσε να επαναφέρεται τον οργανισμό σε φυσιολογικά επίπεδα δίνοντας λύση σε αρκετά θέματα που σας απασχολούν. Μερικές φορές έπειτα από ένα βαρύ γεύμα θα έχετε παρατηρήσει πως μπορεί να κοιμηθείτε εύκολα αλλά δεν μπορείτε να ξυπνήσετε εύκολα!

 

2) Πρόγραμμα στον ύπνο

Μπορεί αρχικά να δυσκολευτείς να αλλάξεις το πρόγραμμά σου στον ύπνο αλλά η συνήθεια δεν θα αργήσει να έρθει! Αν βάλεις ένα πρόγραμμα στις ώρες που κοιμάσαι, γρήγορα θα διαπιστώσεις πως το πρωί θα είναι σαν να έχεις ρυθμίσει ένα εσωτερικό ξυπνητήρι. Αρχικά χαλάρωσε και ξάπλωσε την κατάλληλη ώρα για έναν βραδινό ύπνο και μην ξεχνάς πως από τις 12 μέχρι τις 4 τα κύτταρά μας ανανεώνονται! Οπότε για εμάς τις γυναίκες που ασχολούμαστε ιδιαίτερα με το δέρμα μας και θέλουμε να διατηρούμε την νεανική του λάμψη, αυτές οι ώρες είναι ευεργετικές. Ο ύπνος εκείνες τις ώρες βοηθάει στην σωστή ανανέωση των κυττάρων για να φαινόμαστε πάντα φρέσκιες και λαμπερές! Οι βραδινές ώρες του ύπνου δεν αναπληρώνονται όσες ώρες και αν κοιμηθούμε την ημέρα. Βάλε το ξυπνητήρι την ώρα που επιθυμείς να ξυπνάς το πρωί κα φυσικά δεν θα το κλείσεις και θα αλλάξεις πλευρό αφού κάθε αρχή και δύσκολη! Σιγά σιγά θα διαπιστώσεις πως μπαίνεις σε μία άλλη σειρά και φυσικά σε ένα καλύτερο ξύπνημα!

 

3) Αντιμετώπιση άγχους

Γνωρίζουμε καλά πως το άγχος είναι γενικότερα ένας κακός σύμβουλος για την υγεία μας, σωματική και ψυχική. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να το αντιμετωπίσουμε, αυτός που ταιριάζει σε εμάς. Κάποιοι από τους πιο συνηθισμένους τρόπους αντιμετώπισης του άγχους είναι η πάσης φύσεως άσκηση, ο διαλογισμός, τα χόμπι όπως οι κατασκευές αν έχετε καλλιτεχνικές ανησυχίες ακόμη κα το μαγείρεμα ή το πλέξιμο είναι άκρως αγχολυτικά! Επίσης ο εθελοντισμός θεωρείται ιδιαίτερα ευεργετικός αλλά και χρήσιμος. Οτιδήποτε λοιπόν μπορεί να επαναφέρει την ψυχική σας ισορροπία είναι κατάλληλο για να κοιμάστε καλά και να ξυπνάτε καλύτερα!

Σε κάποιες περιπτώσεις καλό είναι να επισκεπτούμε έναν ειδικό για να μας συμβουλέψει πιο συγκεκρμένα για την δική μας κατάσταση. Ο τρόπος ζωής που ακολουθούμε επηρεάζει τόσο την συμπεριφορά μας όσο και κάποιες αντιδράσεις που σχετίζονται άμεσα με την καλή υγεία.

 

 

 

 

Πηγή:dynamikhgynaika.gr

Image courtesy of nenetus at FreeDigitalPhotos.net