Οι 6 κανόνες για να δυναμώσετε την άμυνά σας απέναντι στις ιώσεις



mother-and-daughter-smiling

 

Η λειτουργία του ανοσοποιητικού απασχολεί έντονα τα τελευταία χρόνια τους ερευνητές, οι οποίοι έχουν καταλήξει σε πρακτικούς τρόπους που μας βοηθούν να μείνουμε υγιείς.

Καθώς μεγαλώνουμε, το ανοσοποιητικό σύστημα σταδιακά χάνει τις δυνάμεις του και μετά τα 65 είναι πάρα πολύ αδύναμο.

Αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με τους ειδικούς, το ανοσοποιητικό έχει αναπτυχθεί για να μας βοηθά να περάσουμε την αναπαραγωγική ηλικία. Μόλις αυτή τελειώσει, φθίνει και η ευκολία με την οποία αντιμετωπίζει ο οργανισμός τις λοιμώξεις.

Παρότι η εκφύλιση του ανοσοποιητικού συστήματος μοιάζει αναπόφευκτη, το πόσο γρήγορα θα συμβεί αυτή υπόκειται σε μεγάλο βαθμό στον έλεγχό μας.

Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεστε, θα βελτιώσετε το ανοσοποιητικό σας.

 

1. Μην χάνετε απότομα βάρος

Τα περιττά κιλά εξασθενούν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού. Ωστόσο, η απότομη απώλεια βάρους δεν είναι η λύση. Πρόσφατη αμερικανική μελέτη έδειξε ότι πειραματόζωα που υποβλήθηκαν σε αυστηρή δίαιτα είχαν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν απ’ ό,τι άλλα ζώα που έχαναν βάρος αργά και σταθερά.

Σύμφωνα με το Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής, ο πλήρης αποκλεισμός ολόκληρων ομάδων τροφίμων, όπως οι υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, πατάτα, ζυμαρικά, δημητριακά, φρούτα) και τα λίπη, μπορεί να αποδυναμώσει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα.

 

2. Να ξεκουράζεστε

Αρκεί μία νύχτα κακού ύπνου για να ελαττωθεί κατά το ήμισυ η αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος, ανακάλυψαν αμερικανοί ερευνητές. Αυτό οφείλεται στη μείωση των επιπέδων των προστατευτικών Τ-κυττάρων και την αύξηση των κυττάρων της φλεγμονής, με συνέπεια να αυξάνεται ο κίνδυνος να αρρωστήσουμε από κάποιον ιό – είτε της γρίπης είτε του κρυολογήματος ή κάποιας ίωσης.

 

3. Να περπατάτε

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η φυσική δραστηριότητα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, μισή ώρα αεροβική δραστηριότητα (όπως το περπάτημα με γρήγορο βήμα) την ημέρα, διπλασιάζει την αντίδραση του οργανισμού στο αντιγριπικό εμβόλιο.

 

4. Αποφύγετε το στρες

Μελέτες έχουν δείξει ότι το επίμονο στρες εμποδίζει τα ουδετερόφιλα κύτταρα να σκοτώνουν τα βακτήρια, με συνέπεια να καθίσταται ο οργανισμός ευάλωτος σε επικίνδυνες λοιμώξεις.

 

5. Προσέχετε τι τρώτε

Η διατροφή αποτελεί «κλειδί» για την υγεία του ανοσοποιητικού. Υπάρχουν τρόφιμα που διεγείρουν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού. Αυτά είναι ο σελήνιο (στα καρύδια), ο σίδηρος (στο κόκκινο κρέας και τα όσπρια), ο ψευδάργυρος (σε οστρακόδερμα, δημητριακά και γαλακτοκομικά), η βιταμίνη Α (από καρότα, κολοκύθια, πορτοκαλί ή κίτρινες πιπεριές), η βιταμίνη C (από εσπεριδοειδή) και η βιταμίνη Ε (από σπόρους και ελαιόλαδο).

 

6. Βγείτε έξω

Η έλλειψη της «βιταμίνης του ήλιου», της βιταμίνης D, έχει ως συνέπεια την εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη D παράγεται κυρίως από το δέρμα, όταν αυτό εκτίθεται στον ήλιο, αλλά μπορεί κανείς να την καταναλώσει τρώγοντας «παχιά» ψάρια και τρόφιμα εμπλουτισμένα με αυτήν. Είκοσι λεπτά την ημέρα στον ήλιο τον χειμώνα, είναι αρκετά για να αποκατασταθούν τα αποθέματα του οργανισμού σε αυτήν.


 


Πηγή: vita.gr

 Image courtesy of  nenetus at FreeDigitalPhotos.net