Υπερκόπωση; 11 σημάδια που σας προειδοποιούν

 

 

mother-and-daughter-smiling

 

 

Όταν ακούτε «υπερκόπωση» θεωρείτε πως είναι αρκετά μακριά από εσάς όλο αυτό, πως λογικά είναι μια ακραία κατάσταση που συμβαίνει σπάνια και τι εννοείς; φυσικά και δεν το έχετε ζήσει. Μάθετε λοιπόν πως κάθε άνθρωπος θα περάσει αυτή την κατάσταση έστω μια φορά στη ζωή του βάση στατιστικής. Η υπερκόπωση μοιάζει με ένα black out που μπορεί να συμβεί λόγω πνευματικής κόπωσης ή σωματικής. Οι συναισθηματικοί λόγοι πάντα συμβάλουν αλλά δεν παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Τι είναι όμως η υπερκόπωση και σε τι διαφέρει από την απλή κόπωση; Ουσιαστικά είναι συσσωρευμένη κούραση -είτε από δουλειά είτε από εξάσκηση-, η οποία επαναλαμβάνεται για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και εφόσον δεν υπάρχει κάποιο διάλειμμα -ξεκούραση- μας φέρνει στο σημείο να κατεβάσουμε διακόπτες. Τόσο απλοποιημένα και τόσο αναλυτικά. Αισθάνεστε μια ατονία, ενώ ο ύπνος το βράδυ διαρκεί μόλις μερικές ώρες; Διαβάστε τα παρακάτω συμπτώματα κι αν ταυτίζεστε με παραπάνω από τρία, ίσως ήρθε η στιγμή να κάνετε ένα διάλειμμα.

1. Άγχος, κρίσεις πανικού: Αυτός ο κόμπος από το στομάχι όλο και αναβαίνει, ενώ οι αναπνοές σας πρέπει να είναι βαθιές για να οξυγονώνεστε;

2. Έλλειψη δέσμευσης: Όσο κι αν δεσμεύεστε στο πρόγραμμά σας και το ακολουθείτε κατά γράμμα, δεν είστε αποδοτικές και δεν σας ενδιαφέρει η δουλειά σας. Απουσία έμπνευσης και ενδιαφέροντος για όσα κάνετε.

3. Άσχημη συμπεριφορά: ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως απλά κάθεστε σε μια γωνία και δε μιλάτε σε κανέναν. Βέβαια, κάνουμε λόγο κυρίως σε εκείνες τις συμπεριφορές που σας χαρακτηρίζουν ως επιθετικές, κυνικές και προσβλητικές σε άλλα πρόσωπα.

4. Σπασμωδικό φαγητό: Ας μου επιτραπεί η ποιητική αδεία για να χρησιμοποιήσω αυτή τη φράση. Αναφέρομαι στο φαγητό εκτός προγράμματος που καταναλώνεται χωρίς σκέψη, στα όρθια, μπροστά από τον υπολογιστή την ώρα που δουλεύετε και που φυσικά δεν πληρεί τα χαρακτηριστικά ενός ολοκληρωμένου γεύματος.

5. Λίγες ώρες ύπνου: Αν κοιμάστε κάτω από 8-7 ώρες τα βράδια, δεν ξεκουράζεστε.

6. Εξάντληση χωρίς κατανάλωση ενέργειας: Αισθάνεστε κουρασμένοι και όχι μόνο κουρασμένοι από το πρόγραμμα και την απουσία ύπνου, αλλά και ψυχολογικά κουρασμένοι. Μπορείτε να το καταλάβετε, υπολογίζοντας πόσο κουραστήκατε σωματικά μια μέρα συγκρίνοντας με την εξόντωση που αισθάνεστε. Είναι ανάλογα;

7. Στο τρέξιμο: Πάντα έχετε την αίσθηση πως δεν έχετε χρόνο γι’ αυτά που θέλετε να κάνετε και φυσικά τρέχετε για να τα προλάβετε όλα.

8. Υπερβολική ανησυχία, το υψηλό επίπεδο της αυτοκριτικής: Σκέφτεστε συνεχώς ακόμα και πριν κοιμηθείτε, κάνοντας κύκλους. Θα μπορούσαμε να πούμε πως έχετε δύο εσωτερικές φωνές που η μία λέει πόσο πολύ παραπονιέστε για όλα και δεν προσπαθείτε όσο πρέπει, ενώ πρέπει να αυξήσετε τις δραστηριότητές σας και η άλλη λέει πως πρέπει να ηρεμήσετε γιατί ήδη κάνετε πολλά πράγματα.

9. Σωματικές ασθένειες: Μπορεί να ξεκινήσει με συχνούς πονοκεφάλους, με ένα στομαχόπονο και να εξελιχθεί σε πυρετό ή ένα απλό κρύωμα, το οποίο σας προειδοποιεί πως η άμυνα του οργανισμού σας δεν περνάει και την καλύτερη φάση του.

10. απουσία γυμναστικής από το καθημερινό πρόγραμμα: το οποίο σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα μιας και θέλετε να γυμνάζεστε, αλλά πέρα από αυτό, η γυμναστική βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και στην ενδυνάμωση του οργανισμού.

11. Τέλος, δεν κάνετε διακοπές, ένα διάλειμμα για λίγες ημέρες που θα σας ανανεώσει και δεν θυμόσαστε την τελευταία φορά που βρεθήκατε σε ένα μέρος χωρίς πρόγραμμα και υποχρεώσεις.



Πηγή: instyle.gr

 Image courtesy of  imagerymajestic at FreeDigitalPhotos.net