Καρδιά: Μεγάλοι μύθοι, με μεγάλο κόστος

 

mother-and-daughter-smiling

 

 

Η Αμερικανική Εταιρία Καρδιάς καταρρίπτει τους μύθους και επικυρώνει τις αλήθειες που ακούγονται σχετικά με την καρδιά και την υγεία της. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι λάθος πληροφορίες μπορεί να κοστίσουν ακόμα και τη ζωή σας.


Κάποια πράγματα μπορεί να τα έχετε ακούσει, κάποια άλλα να τα έχετε διαβάσει σε μια μη έγκυρη πηγή και ορισμένα μπορεί απλώς να τα έχετε σκεφτεί μόνοι σας. Δείτε τι πραγματικά ισχύει για την καρδιά σας και τι όχι, με την επιστημονική βούλα ενός από τους πιο έγκυρους φορείς για την υγεία της καρδιάς.

 

1. Οι νέοι άνθρωποι δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Αυτά συμβαίνουν σε ηλικιωμένους

Μ. Ο τρόπος που ζει κανείς επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα αργότερα στη ζωή του. Ήδη από την παιδική ηλικία και την εφηβεία, η πλάκα μπορεί να αρχίσει να διαμορφώνεται στις αρτηρίες και αργότερα να οδηγήσει σε απόφραξή τους. Ένας στους τρεις Αμερικανούς έχει καρδιαγγειακή νόσο, αλλά δεν είναι όλοι τους μεγάλοι σε ηλικία. Ακόμα και νέοι και μεσήλικες άνθρωποι μπορεί να αναπτύξουν καρδιακά προβλήματα - ειδικά τώρα που η παχυσαρκία, ο διαβήτης τύπου 2 και άλλοι παράγοντες κινδύνου εμφανίζονται όλο και πιο συχνά σε νεαρότερες ηλικίες.

 

2. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει υψηλή αρτηριακή πίεση και να μην το γνωρίζει. Υπάρχουν ενδείξεις

Μ. Η υψηλή αρτηριακή πίεση αποκαλείται "σιωπηλός δολοφόνος", διότι ο πάσχων, συνήθως, δεν το γνωρίζει. Μπορεί να μην εμφανίσει ποτέ συμπτώματα, γι 'αυτό μην περιμένετε να σας ενημερώσει  το σώμα σας ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Ο τρόπος για να μάθετε αν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση είναι να ελέγξετε τις τιμές σας με μια απλή εξέταση. Η έγκαιρη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης είναι επιτακτική, διότι, αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, μπορεί να προκαλέσει έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο, νεφρική βλάβη και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας.

 

3. Το έμφραγμα προκαλεί πάντα πόνο στη στήθος

Μ. Όχι απαραίτητα. Αν και είναι σύνηθες να υπάρχει πόνος στο στήθος ή δυσφορία, ένα έμφραγμα μπορεί να προκαλέσει και ανεπαίσθητα συμπτώματα. Αυτά περιλαμβάνουν δυσκολία στην αναπνοή, ναυτία, αίσθημα ζαλάδας και  πόνος ή δυσφορία στο ένα ή τα δύο χέρια, το σαγόνι, το λαιμό ή την πλάτη. Ακόμα κι αν δεν είστε σίγουροι ότι πρόκειται για έμφραγμα, καλέστε βοήθεια.

 

4. Όταν ένας διαβητικός παίρνει κανονικά τα φάρμακά του δεν υπάρχει κίνδυνος για την καρδιά του.

Μ. Η θεραπεία του διαβήτη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ή να καθυστερήσει την ανάπτυξη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αλλά ακόμα και όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υπό έλεγχο, ο κίνδυνος για καρδιακή νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο είναι ακόμα αυξημένος. Αυτό συμβαίνει γιατί οι παράγοντες κινδύνου που συμβάλλουν στην εμφάνιση διαβήτη, αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνουν την υψηλή πίεση, το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία, την έλλειψη σωματικής άσκησης και το κάπνισμα.

 

5. Όταν κάποιος έχει οικογενειακό ιστορικό καρδιαγγειακών παθήσεων δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να τις αποφύγει.

Μ. Αν και οι άνθρωποι με οικογενειακό ιστορικό καρδιακών παθήσεων διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο, μπορούν να λάβουν κάποια μέτρα που μειώνουν εντυπωσιακά τον κίνδυνο αυτόν: Να είναι πιο δραστήριοι σωματικά, να ελέγχουν την χοληστερόλη τους, να τρώνε υγιεινά, να διαχειρίζονται την πίεση του αίματός τους, να διατηρούν ένα υγιές βάρος, να ελέγχουν το σάκχαρό τους και να σταματήσουν το κάπνισμα.

 

6. Η χοληστερόλη πρέπει να ελέγχεται τακτικά από την ηλικία των 20 ετών.

Α. Η Αμερικανική Εταιρία Καρδιάς προτείνει ο έλεγχος της χοληστερόλης να ξεκινάει απ? την ηλικία των 20 ετών ή και νωρίτερα, σε περίπτωση που υπάρχει οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου. Τα παιδιά αυτά μπορεί να έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, με αποτέλεσμα να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακή νόσο ως ενήλικες. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας και την οικογένειά σας με υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση.

 

7. Καρδιακή ανεπάρκεια σημαίνει ότι η καρδιά σταματά να χτυπά

Μ. Η καρδιά σταματά ξαφνικά χτυπά κατά την ανακοπή, δεν καρδιακή ανεπάρκεια. Στην καρδιακή ανεπάρκεια, η καρδιά συνεχίζει να λειτουργεί, αλλά δεν αντλεί τόσο αίμα όσο θα έπρεπε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην αναπνοή, πρήξιμο στα πόδια και τους αστραγάλους ή επίμονο βήχα και συριγμό. Κατά τη διάρκεια της καρδιακής ανακοπής, ένα άτομο χάνει τις αισθήσεις του και σταματά να αναπνέει.

 

8. Ο πόνος στα πόδια μπορεί να υποδηλώνει πρόβλημα στην καρδιά

Α. Ένας πόνος στους μυς των ποδιών θα μπορούσε να είναι ένδειξη μίας πάθησης που ονομάζεται περιφερειακή αρτηριοπάθεια. Η περιφερειακή αρτηριοπάθεια είναι αποτέλεσμα των φραγμένων αρτηριών στα πόδια, λόγω της συσσώρευσης πλάκας στα τοιχώματά τους.

 

9. Όταν η καρδιά χτυπάει πολύ γρήγορα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα

Μ. Κάποια μεταβολή στο ρυθμό της καρδιάς είναι φυσιολογική. Η ταχύτητα του καρδιακού ρυθμού αυξάνεται κατά τη διάρκεια της άσκησης ή όταν βιώνεται μία συγκίνηση και μειώνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Τις περισσότερες φορές μία αλλαγή στους χτύπους της καρδιάς δεν είναι κάτι ανησυχητικό. Ωστόσο, κάποιες φορές μπορεί να αποτελεί ένδειξη αρρυθμίας. Οι περισσότερες αρρυθμίες είναι αβλαβείς, αλλά ορισμένες μπορεί να διαρκέσουν αρκετό καιρό, έτσι ώστε να έχουν επιπτώσεις στη λειτουργία της καρδιάς και να απαιτούν θεραπεία.

 

10. Οι άνθρωποι που έχουν πάθει έμφραγμα πρέπει να αποφεύγουν την άσκηση

Μ. Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που έχουν επιζήσει από έμφραγμα, όταν ασκούνται τακτικά και κάνουν και άλλες υγιεινές για την καρδιά αλλαγές ζουν περισσότερο σε σχέση με αυτούς που δεν το κάνουν. Οι άνθρωποι με χρόνιες παθήσεις συνήθως συνειδητοποιούν ότι η δραστηριότητα μέτριας έντασης είναι ασφαλής και ευεργετική. Η Αμερικανική Εταιρία Καρδιάς συνιστά τουλάχιστον δύο ώρες και τριάντα λεπτά μέτριας έντασης σωματικής δραστηριότητας κάθε εβδομάδα. Βρείτε τη βοήθεια που χρειάζεστε, με την παίρνοντας μέρος σε ένα cardiac πρόγραμμα  αποκατάστασης ή να απευθυνθείτε στο γιατρό σας για συμβουλές σχετικά με την ανάπτυξη ενός προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας σχεδίου σωματικής δραστηριότητας.

 

 

 

 

 

Πηγή:http://livit.gr/

Image courtesy of  Naypong at FreeDigitalPhotos.net